למרות התנודתיות, ביטקוין הוא השקעה לטווח ארוך

בשבועות האחרונים עלה שער הביטקוין בחדות, והוא ממשיך לעלות. שער ההמרה של הביטקוין הוא נתון הגורר עניין רב, במיוחד עבור מי החליט להשקיע ולהחזיק מטבעות דיגיטליים כנכס. אבל שער המטבע מעולם לא היה העיקר. הטכנולגיה של ביטקוין מאפשרת לראשונה אלטרנטיבה חופשית ושקופה למערכות הקיימות לניהול כספים ונכסים. התפתחות זו היא לב העניין של ביטקוין, ועדיף להתמקד בה. הדבר דומה לחברה כמו גוגל, שאת רוב הציבור מעניינים מנוע החיפוש שלה ושאר המוצרים שהיא מציעה, ולא שווי המניות שלה.

העלייה החדה בשער יוצרת מצב מעניין, אבל חשוב לציין כי זו אינה הפעם הראשונה ששער ביטקוין משתנה בחדות. ביוני 2011 זינק המטבע בחודשיים משער של 1$ ל-32$, לאחר מכן התרסק בחזרה ל-2$. באפריל 2013 עלה המטבע בחדות ל-266$ והתרסק ל-70$, ומיד לאחר מכן עלה המטבע לשיא חדש והגיע עד לערכים של כ-1120$, ושוב צנח עד שהגיע בשפל לשער של 177$ בינואר האחרון.

אין ספק שכל עוד השימוש בביטקוין טרם התבסס, ערכו יהיה תנודתי, ונראה בעתיד עוד הרבה עליות וירידות. בכל אחת מהנפילות בעבר, היו רבים שמיהרו להספיד את ביטקוין ובישרו על היעלמותו המתקרבת, אך הם טעו בעבר, וימשיכו לטעות גם בעתיד. הביטקוין, וטכנולוגיית הבלוקצ'יין שבבסיסו, כאן כדי להישאר. כמו כל מיזם אחר בעל פוטנציאל רב, גם כאן יש הזדמנות להשקיע ולקוות שההצלחה העתידית תביא לרווח. אך יש לשים לב לקלות בה השער יכול להשתנות, לא לייחס חשיבות רבה מדי לשינויים רגעיים, ולהעדיף השקעה לטווח ארוך הבאה מתוך אמונה אמיתית במה שהמטבע מייצג.

אנו מאמינים כי לביטקוין ולשרשרת הבלוקים צפון עתיד מזהיר. הטכנולוגיה הזו תוכל לשנות את הדרך שבה אנו תופסים כסף ורכוש, כשם שהאינטרנט שינה את הדרך שבה אנו תופסים מידע. אנו קוראים לציבור להגיע להדרכות המתקיימות בשגרירות הביטקוין בתל אביב וללמוד עוד על המטבע ועל הטכנולוגיה.

שערי ביטקוין בימים האחרונים. מקור: bitcoinwisdom.com

שערי ביטקוין בימים האחרונים. מקור: bitcoinwisdom.com

שגרירות ביטקוין נמצאת ברחוב אחוזת בית 1, תל אביב. השגרירות מופעלת על ידי מתנדבים, ושעות הפתיחה מתעדכנות באופן שוטף באתר השגרירות.

דיווחים בתקשורת הישראלית על העליות בשער הביטקוין: ביזפורטל, nrg, טלקום ניוז

מני רוזנפלד הוא יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי