מכתב פתוח לקהילת הביטקוין – טיפול בענייני מס

לכבוד חברי קהילת הביטקוין היקרים,

הנדון: תשלום מס על ביטקוין וקריפטו – זה הזמן לטפל בעניינייכם!

שלום רב,

בעקבות חוזר רשות המיסים שיצא בחודש פברואר האחרון, כפי שדווח בתקשורת, החלה רשות המיסים בפעילות גבייה אקטיבית של מס על רווחים ממסחר בביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים.

כל תושב ישראל שסחר בביטקוין או במטבעות דיגיטליים אחרים, חייב לדווח על כך ולשלם מס כחוק, לכן מומלץ להקדים ולהתייעץ עם איש מקצוע לגבי הדרך הנכונה לדווח ולשלם את המס הדרוש.

אנו סבורים שחוקי המס הנוכחיים אינם תואמים באופן מלא את אופיו של ביטקוין, וכתוצאה מכך נוצרות טרחה ועלויות בתהליך הדיווח, שלעיתים קרובות אינן פרופורציונאלית לפעילות עצמה – במיוחד לאור העובדה שמרבית הלוקחים חלק בתחום הם שכירים שאינם מעסיקים רו"ח אישי ולא בקיאים בנושאי המס. אנו במגעים מתמשכים עם רשות המיסים במטרה לקדם את שינויי החקיקה הדרושים ולפשט את התהליך – אך תהליכים אלה לוקחים זמן, ולעת עתה יש לבלוע את הגלולה המרה ולבצע את הדרוש, שכן אי דיווח מהווה עבירה פלילית.

מומלץ לא להניח הנחות שאינכם חייבים בתשלום מס מכיוון שלא ביצעתם פעולה מסוג כזה או אחר, אלא להתייעץ באופן מסודר. למשל, לפי הפרשנות המקובלת לחוזר, גם פעולות המרה בין מטבע קריפטוגרפי אחד לאחר עשויה להוות אירוע מס, ולכן ייתכנו מצבים של חבות מס גם ללא כניסה של שקלים לחשבון הבנק.

איגוד הביטקוין פנה אמש לרשות המיסים בקריאה דחופה ליצור הסדרים לגילוי מרצון. אנחנו יודעים שהרוב המכריע של אנשי קהילת הביטקוין רוצים לפעול כחוק, אבל פערי המידע עלולים לגרום לכך שפעולות תמימות של אנשים תמימים עלולות להיתפס ברשות כניסיון להעלים מס. לכן, קראנו לראש אגף החקירות ברשות המיסים ליצור הסדרים ולידע את הציבור בדרכים בהם ניתן לדווח על ההכנסות ממסחר במטבעות דיגיטליים ולא לפעול בצורה אגרסיבית כנגד ציבור תמים ושומר חוק.

לסיכום – אנו קוראים לכל חברי וחברות הקהילה לטפל בענייני המס הכרוכים בהתעסקות בביטקוין ובמטבעות דיגיטליים, בסיוע אנשי מקצוע בתחום שיוכלו להדריך אתכם כיצד לדווח על הכנסותיכם כחוק. ריכזנו רשימה של אנשי מקצוע במסמך להלן, אותו נעדכן מעת לעת.

בברכה,
איגוד הביטקוין הישראלי

https://www.bitcoin.org.il/files/150818_מכתב_מיסוי_לקהילה.pdf