נותני שירותים ועזרה מול הבנקים

תקציר הפרקים הקודמים: בעקבות מאמץ של איגוד הביטקוין הישראלי, פורום חברות הקריפטו וקהילת המטבעות הדיגיטליים בישראל בנק ישראל פרסם נוהל לבנקים לגבי קבלת כספים שמקורם במטבעות דיגיטליים והבנקים פירסמו את המדיניות שלהם בנושא.

בהתאם לסוג הפעילות שביצעתם, חלק מהבנקים לפני שהם מאשרים את קבלת הכספים, מבקשים גם הסבר על נתיב הכסף – כלומר להבין האם המטבעות עברו במקומות מורשים ללא חשש לפעילות בלתי חוקית.
כידוע, הבלוקצ'יין הוא שקוף ונגיש וישנן חברות שמתמחות במודיעין ויודעות לחבר בין כתובות על הבלוקצ'יין ליישויות שמחזיקות באותם מטבעות.
(איך זה עובד טכנית? אפשר ללמוד בהרצאה של עדי שמעוני שהוא נתן במסגרת סדרת "יסודות הביטקוין", או להאזין לפרק איתו בפודקאסט "אנשי הביטקוין")

חשוב להדגיש שהבנקים לא עושים בעצמם את הניתוח הזה אלא מבקשים חוות דעת מגורם מוסמך שיודע להשתמש בכלי הניתוח ולהעריך את מידת הסיכון אם קיים.

ולכן, כחלק מהשירות שלנו לציבור, הוספנו לרשימת רואי החשבון ועורכי הדין שמתעסקים במיסוי קריפטו, גם לשונית של "חוות דעת פורנזית" בה מופיעים נותני שירותים שעוסקים בניתוח פורנזי של הבלוקצ'יין ומוסמכים לתת חוות דעת שכאלה.

הרשימה מופיעה באתר איגוד הביטקוין הישראלי תחת הלשונית מידע נוסף > מאגרי מידע