סדנה להתקנת צומת ביטקוין + לייטנינג על בסיס Umbrel

ביזור בביטקוין זה לא רק משוואות מתמטיות או פיסת קוד, זה משהו שקורה וצריך לקרות בפועל. אחת ממטרות ה-״בלוקצ׳יין״ היא שקצב כניסת הנתונים (טרנזקציות) יהיה קבוע (בלוק ששוקל עד 4MB, כל 10 דקות בממוצע) – כדי שגם אתם תוכלו להריץ צומת מלא, אפילו על מחשב פשוט וזול כמו ראספברי-פיי שמחובר לאינטרנט בבית.

בסרטונים הבאים (בעברית) תוכלו ללמוד על הרכבה והתקנה של צומת ביטקוין על בסיס מערכת ההפעלה Umbrel + צומת לייטנינג. הסרטונים נועדו למי שיודע מה זה ביטקוין, איך שולחים ומקבלים תשלומים בביטקוין על גבי הבלוקצ'יין, ומה זו רשת הלייטנינג (רשת הברק).

חלק 1:

חלק 2:

את רשימת החלקים המלאה ניתן למצוא באתר https://umbrel.com (לגלול למטה עד לכותרת Install on a Raspberry Pi 4). בנוסף לרשימת החלקים, אני אישית ממליץ:

  • לקנות Raspberry Pi 4 עם 8GB ולא להסתפק ב-4GB.
  •  לא לקנות את ה-Case שממליצים באתר, אלא כזה שמגיע עם מאוורר (לקיץ הישראלי).
  • לבחור בהארד-דיסק SSD של 2TB ולא רק 1TB (בעוד מספר שנים 1TB לא יספיק כדי להחזיק את כל הבלוקצ'יין + אפליקציות).
  • לקנות מפצל USB-3 עם ספק חשמל חיצוני, ולחבר את ההארד-דיסק דרכו. בהרבה מקרים ה-Raspoberry Pi 4 לא מצליח לתת מספיק זרם חשמל להארד-דיסק, וזה גורם להרבה תקלות.

 

לשאלות, מוזמנים לבקר בשגרירות הביטקוין (רחוב אחוזת בית 1, תל אביב) במפגש השבועי של ימי ראשון בערב (19:00 עד 22:00). בשבוע האחרון הקמנו בשגרירות צומת Umbrel דומה, לניסויים ומשחקים.

בהצלחה!