קרייג רייט מוכיח שהוא סאטושי נקמוטו; יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: לא קיבלנו הוכחה חותכת

לפני כחצי שנה עלה לכותרות שמו של ד"ר קרייג רייט, יזם אוסטרלי בתחום הקריפטומטבע, בתור חשוד כמי שעומד מאחורי הפסבדונים סאטושי נקמוטו. המגזינים גיזמודו ו-ויירד פרסמו את שמו בעקבות אימיילים של רייט שהודלפו להם, ואשר חשפו לכאורה את זהותו כממציא הביטקוין.

היום פרסם רייט בבלוגו מה שלטענתו הוא הוכחה קריפטוגרפית לכך שהוא אכן נקמוטו:

IFdyaWdodCwgaXQgaXMgbm90IHRoZSBzYW1lIGFzIGlmIEkgc2lnbiBDcmFpZyBXcmlnaHQsIFNh dG9zaGkuCgo=

במקביל התפרסמו ראיונות עמו באקונומיסט, בבי.בי.סי ובג'י.קיו, שיפרסם ראיון נרחב עמו בגליונו הקרוב.

סיקור הסיפור בתקשורת הישראלית: הארץ, נקסטר, גיקטיים, חדשות 2, וואלה, nrg, ערוץ 7, אנשים ומחשבים, ויינט, רדיו קול חי.

"חשיפתו של ד"ר קרייג רייט כמי שעומד מאחורי השם סאטושי נקמוטו היא אכן רגע מרגש עבור כל מי שעוסק במהפכה הפיננסית האדירה של הביטקוין והמטבעות הדיגיטליים", אמר יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, מני רוזנפלד. "עם זאת, חשוב לציין כי את הוכחת הזהות ניתן לעשות בצורה פשוטה ופומבית, וכרגע לא ראינו הוכחה כזו המוצגת באופן גלוי. למעשה, אנחנו נשענים על דיווחים של כלי תקשורת, על כך שלהם הוצגה הוכחה. אך עד שזו לא תוצג באופן פומבי ותיבדק לעומק ע"י מפתחי הקהילה, לא ניתן יהיה לקבוע זאת בוודאות".

"בלוקצ'יין וביטקוין כבר עברו את השלב שבו הם זקוקים לפנים שיקדמו את הטכנולוגיה", הוסיף רוזנפלד. "הבלוקצ'יין כבר עומד על רגליים יציבות המאפשרות שימושים מגוונים ברחבי העולם, שימושים שבוודאי יוכפלו עשורת מונים בשנים הקרובות. אני מאמין כי סאטושי נקומוטו, והאיש מאחורי השם הזה, ייזכר לשנים ארוכות בשורה אחת עם סר טים ברנרס לי וחלוצי האינטרנט המודרניים כאנשים האחראים לאחת המהפכות הגדולות ביותר בתולדות האנושות".